Suradnja na stvaranju i provođenju zajedničkog kulturno - turističkog itinerera "putovima neandertalaca"

Na inicijativu Muzeja Hrvatskog zagorja, dana 15. rujna 2010. u Muzeju krapinskih neandertalaca održan je sastanak potencijalnih institucija-partnera koji žele što bolje umrežiti postojeće kulturno-turističke destinacije i prirodne resurse kojima upravljaju s ciljem razvoja specifičnih oblika turizma.

Sve lokacije nalaze se na području sjeverozapadne Hrvatske a sadržajem su vezane na temu paleontološke i geološke baštine (Muzej krapinskih neandertalaca, Spilja Vindija, Spilja Veternica, lokalitet Gaveznica, fosilni ostaci Radoboja).

Na sastanku su uz predstavnike Muzeja Hrvatskog zagorja bili predstavnici JU Park prirode Medvednica, Grada Lepoglave, Turističkog ureda Lepoglave, TA Sinergija, Općine Donja Voća i Općine Radoboj. Svi prisutni potvrdili su interes za suradnju i zajednički nastup na tržištu kojim bi doprinijeli razvoju kontinentalnog turizma u regiji. Donesene su strateške smjernice zajedničkog djelovanja i odluke o potrebi istraživanja tržišta kako bi se što bolje ponuda usmjerila prema ciljanim skupinama. Dogovoreno je potpisivanje sporazuma o zajedničkoj suradnji, redovita koordinacija i želja za uključivanjem u turističku ponudu u zemlji i inozemstvu. Dogovoren je koordinirani nastup svih partnera prema turističkim agencijama koje su promociju Puta neandertalaca i/ili geološke baštine odabrale kao svoj strateški cilj i za to dobile sredstva od Ministarstva turizma. Namjera je koordiniranim djelovanjem smanjiti troškove i povećati učinkovitost ponude postojećih destinacija na tržištu.

Cilj je zajedničkih aktivnosti povezati postojeća nalazišta neandertalaca (Krapina, Vindija, Velika pećina, Veternica) s drugim zanimljivim geološkim lokalitetima (Gaveznica – Kameni vrh, Radoboj, rudnik Zrinski) u SZ Hrvatskoj i staviti ih u turističku ponudu koja bi pomogla razvoju cijele regije. Strateški interes je da se (osim do sada uspješnog dolaska školskih ekskurzija) nove aktivnosti usmjere na dolazak stranih posjetitelja (i to u ljetnim i zimskim mjesecima), te da se poveća vikend-posjet obitelji koji bi uključivali dvodnevne ili trodnevne obilaske. Koristi se metoda kojom se pomoću već razvijenih destinacija pomaže razvoj novih kako bi se obogatila ponuda na temu za koju postoji veliki interes javnosti. Želja je priključiti se i međunarodnim aktivnostima koje i omogućile uključivanje hrvatskih destinacija u europske kulturne rute.

www.vmd.hr